Irodalmi és könyvtárhasználati vetélkedő - jutalomkirándulás 2017.

Jutalom kirándulás

Az iskolai könyvtár hagyományokhoz híven az irodalmi és könyvtárhasználati vetélkedőt szervezett

a 2. félévben.

Az idén a következő könyvekre épült a vetélkedő. Varró Dániel Túl a Maszat hegyen, Szabó Magda

Születésnap és Rick Riordan Percy Jackson és az Olimposziak. A feladatlapok elérhetőek voltak a

könyvtár honlapján. A legjobban sikerült 4 fős csapatok feladatlapjait kitöltők vehettek részt a

jutalom kiránduláson. Június 2.-án vonattal, 19 fővel indultunk Budapestre. Ebben az évben is a

könyvtári hálózatban működő újabb könyvtár megismerése volt a cél múzeumlátogatással

egybekötve. A napot a nemzeti könyvtárunk látogatásával kezdtük. Az OSZK-ban már vártak minket.

Magyarország első nyilvános közgyűjteménye 1803-ban nyílt meg, létrejötte Széchényi Ferenc

nevéhez köthető. A jelenlegi helyére a Budavári Palotába 1985-ben került. Gyűjtőkörébe a hungarika

irodalom tartozik. E körbe tartoznak azok a dokumentumok, amelyeknek valamilyen magyar

vonatkozása van:

- Olyan dokumentumok, amelyeket külföldön publikáltak magyar nyelven

- Magyarországon megjelent művek, magyar szerzők művei.

- Magyarországról szóló irodalom.

Ebben a könyvtárban csak helyben használatra van lehetőség, kölcsönözni nem lehet.

Hallottunk a könyvtár történetéről, a könyvtár gyűjtőköréről és betekintettünk az olvasóterembe

valamint beavattak a könyv hozzáférésének menetébe is.

A napunkat a Nemzeti Galériában folytattuk, ahol mindenki saját tempójában gyönyörködhetett az

alkotásokban. A Várról gyalog átsétálva a Lánchídon közelítettük meg a Vörösmarty teret, ahol rövid

szabadidőnkben fagylaltoztunk egyet. Aztán a Deák téren metróra szállva a Keleti Pályaudvarra

érkeztünk ahonnan a vonatunk indult Miskolcra.

Elfáradva, de tudásban és élményben gazdagodva térhettünk haza.

Köszönet érte!

Az utazó diákok : Henez Hanna, Litkei Kinga, Velkey Julianna, Prekop Dorottya, Illés Rebeka, Sárkány Egon, Ujfalussy Zalán, Petrik Richárd, Farkas Márton, Tóth Ilona, Ladányi Anna, Bojti Boglárka, Szilágyi Hanna, Juhász Vankó Gellért, Kiss Gergely, Csurilla Bertalan, Szirmai Flóra, Marincsák Anna és Fülöp Vanda